loader image

YouTube adverteren

Adverteren op YouTube

Youtube is uitgegroeid tot één van de grootste social platformen ter wereld. Daarnaast is YouTube ook, na Google, de grootste zoekmachine. Met het enorme bereik dat het te bieden heeft, is het inmiddels bewezen dat Youtube adverteren werkt.

Adverteren heeft zich in de afgelopen jaren flink ontwikkeld. We zien een duidelijke verschuiving van TV naar online video advertising, zoals YouTube. Door de gedetailleerde target mogelijkheden die YouTube biedt, kun je zeer specifiek je doelgroep bereiken.

Het meten van een Youtube campagne is erg belangrijk. Je zult ervoor moeten zorgen dat je Google Adwords, Google Analytics en een YouTube kanaal hebt.  Deze moet je vervolgens aan elkaar koppelen. Google Analytics gebruik je om website gedrag te analyseren op het domein waar je je advertenties naar toe leidt. Met Adwords kun je campagneresultaten meten en optimaliseren. Tenslotte plaats je je advertentiemateriaal op je YouTube kanaal in de vorm van een video.

Online marketeers analyseren
Online marketeers aan het overleggen

Tips voor een effectieve YouTube campagne

Het is bewezen dat de afspeeltijd van een gesponsorde Youtube video gemiddeld vijf seconden is. Houd er dus rekening mee dat er een opvallende trigger in de eerste vijf seconden zit. Ook is het belangrijk om in deze eerste seconden de kern van je boodschap te plaatsen.

Bepaal voor jezelf goed wat het doel is van de advertentie. Zoals eerder beschreven heeft YouTube een enorm groot bereik, echter is dit grote bereik lastig om te zetten in conversie. Wil je een nieuw product lanceren of je naamsbekendheid vergroten? Dan is YouTube een goed medium. In Google Analytics kun je vervolgens deze resultaten inzichtelijk maken.

Een andere goede tip voor jouw video heeft te maken met de lengte van de video. Onderzoek wijst uit dat de meest effectieve advertenties tussen de 20 à 40 seconde duren. Hierin toon je de belangrijkste USP’s, je merk en product zo vroeg mogelijk.

Bedenk tot slot altijd goed waarom je op YouTube wilt adverteren. Wat is je belangrijkste boodschap en naar wie wil je deze boodschap communiceren. Denk aan een goed concept, boodschap en zorg vervolgens voor een goede landingspagina. Door middel van handige opties zoals remarketing kun je je getargete publiek opnieuw bereiken wanneer er niet direct geklikt wordt op je advertentie.

YouTube adverteren met Digital Puppies

Wil je nu meer weten over adverteren op Youtube of heb je andere uitdagingen? Vul dan het contactformulier in en wij helpen je graag met jouw uitdaging!

Online marketeer bezig met strategie creatie

Wil jij groeien door online marketing?

Laten we het samen doen!

Contact