loader image

De website

Het online uithangbord van jouw bedrijf

Waarom een website?

Een bedrijf die anno nog geen website heeft, dat is een beetje uit de tijd. Een website heeft namelijk een hoop belangrijke functies waar je als bedrijf echt niet meer zonder kan. 

Naast dat de website hét online uithangbord is van jouw bedrijf zijn er nog een hoop andere redenen om er een te hebben. Zo is deze belangrijk als informatievoorziening, potentiële klanten oriënteren zich nou eenmaal vaak eerst online voordat zij overgaan tot bijvoorbeeld een aankoop. Het is daarom belangrijk dat jij daar aanwezig bent en dat je professionaliteit uitstraalt. Een goede en professionele website zorgt namelijk voor de geloofwaardigheid en betrouwbaarheid van jouw bedrijf

Maar het is natuurlijk niet alleen de klant die profijt heeft van jouw website. Een goede website zal er uiteindelijk voor zorgen dat er nieuw verkeer op komt. Nieuw verkeer betekent vaak ook nieuwe (potentiële) klanten, en dat betekent natuurlijk extra omzet. Zo zie je maar, waar een goede website al niet goed voor kan zijn. 

Online marketeers aan het vergaderen
Online marketeers aan het overleggen

Webshop of website

Naast de website heb je ook de webshop. Een webshop is eigenlijk een website waar producten en/of diensten op worden verkocht. Denk bijvoorbeeld aan bol.com. In deze webshops kun je deze producten of diensten in je winkelwagentje plaatsen en online afrekenen. 

B2B of B2C

Verkoop jij jouw producten of diensten rechtstreeks aan consumenten? Of verkoop je deze juist aan andere bedrijven? Verschillende soorten afnemers vragen ook om een andere aanpak. Daarnaast is de wet en regelgeving ook anders bij een B2C website dan bij een B2B website. Genoeg punten om rekening mee te houden dus. 

Online marketeer bezig met strategie creatie
Online marketeers analyseren

Website laten maken

Wanneer je een website bouwt of er een laat bouwen zijn er een aantal dingen waar je rekening mee moet houden. Je moet er bijvoorbeeld eerst goed over nadenken wat precies het doel van de website is. Vervolgens moet je de site hierop inrichten. Waarschijnlijk de belangrijkste factor is je doelgroep. Het is de bedoeling dat je weet wie je doelgroep is, rekening houdt met de wensen en behoeften van deze groep en je website hierop inricht.

Conversieoptimalisatie

Wanneer je al een website hebt, hier voldoende verkeer op krijgt maar toch nog niet tevreden bent over de output kan conversie – of website optimalisatie je waarschijnlijk verder helpen. Conversie optimalisatie gaat over het verhogen van het percentage websitebezoekers die een door jou bepaalde actie uitvoert. Hierbij kan het bijvoorbeeld gaan om het verhogen van het aantal betalende klanten. Het kan ook gewoon zijn het verhogen van het percentage bezoekers dat informatie aanvraagt of een andere conversie doet. Een conversie kan van alles zijn en hangt samen met een bepaald doel dat je voor ogen hebt.

Online marketeers aan het vergaderen
Online marketeers op kantoor

A/B testen

Een goede manier om ervoor te zorgen dat het percentage van mensen die converteert stijgt, is het bedenken en uitvoeren van A/B tests. Je stelt behaalde hypothesen op waarvan je denkt dat deze het aantal conversies zal verhogen. Vervolgens ga je kijken of dit ook echt het geval is. Dit doe je door een onderdeel op een pagina aan te passen, een deel van je bezoekers de aangepaste pagina en een ander deel de originele pagina te laten zien. Hiermee zie je makkelijk of jouw hypothese juist is of niet en kun je je website hier definitief op aanpassen. 

Websitebouwen of verbeteren met Digital Puppies

Wil jij een nieuwe website of heb je hulp nodig bij het optimaliseren van je huidige website? Bij Digital Puppies hebben we de ervaring in huis om je hierbij te helpen. Wij bouwen graag jouw ideale online visitekaartje.

Neem contact met ons op voor meer informatie.

Online marketeers aan het werk

Wil jij groeien door online marketing?

Laten we het samen doen!

Contact