loader image

Snapchat advertising

Bereik ook de jongere doelgroep

Campagnes opzetten met advertenties op Snapchat

Wellicht een wat minder gebruikt kanaal dan de ‘gebruikelijke top drie’ social platformen (Twitter, Facebook en Instagram), maar zeker niet te onderschatten; we hebben het over Snapchat.

Dit platform biedt een aantal unieke en grappige manieren om je doelgroep te bereiken. Zo kun je bijvoorbeeld grappige filters gebruiken zoals een hondje, de welbekende ‘face-swap’ of een regenboog uit je mond. Die filmpjes blijven slechts een paar seconden en daarna verdwijnen ze weer.  Het opvallende aan snapchat is dat dit platform het populairst is bij Nederlanders onder de 35 jaar en de grootste groep daarbinnen is tussen de 18 en 20 jaar. Een significant jongere doelgroep dan Facebook en Instagram. Is je doelgroep ongeveer van die leeftijd of nóg jonger, dan kan snapchat adverteren wellicht iets voor jou zijn!

Online marketeers analyseren
Online marketeers aan het overleggen

Hoe kun je adverteren op Snapchat

Er zijn vijf verschillende advertentievarianten: Story ads, Snap ads, collection ads, filters en lenzen. Story ads worden vertoond in een overzicht van relevante content van de gebruiker. Met collection ads kan er een catalogus worden gemaakt met producten en deze worden vertoont in story ads. Ook kun je aan de hand van gesponsorde filters en lenzen jouw content tonen aan je doelgroep. Dit zijn als het ware overalls over het beeld en het is ideaal om te gebruiken op een locatie om je event te boosten. De kracht schuilt erin dat deze content opgenomen en vervolgens gedeeld wordt. Tot slot zijn snap ads korte, verticale advertentie video’s die worden getoond tussen andere snapchat verhalen. Dit is ook de meest voorkomende variant.

Zoals eerder aangegeven is de doelgroep relatief jong, maar het zou niet effectief zijn om iedereen uit die leeftijdscategorie te targetten. Daar heeft Snapchat iets op verzonnen, je hebt namelijk verschillende targeting opties. Zo kun je op basis van interesse veel onderscheid maken. Op basis van wat personen in het verleden hebben gekocht, waar ze zijn geweest of waar ze interesse in hebben, kun je een doelgroep maken.

Ook biedt Snapchat de mogelijkheid om op basis van demografische gegevens te targetten. Zo kun je op basis van type apparaat en leeftijden targetten, maar is het zelfs mogelijk om op getailleerde zaken als thuissituatie te targetten.

Bij veel online kanalen kun je eenvoudig look-a-like doelgroepen aanmaken. Naarmate een campagne loopt, kun je op basis van je geconverteerde doelgroep of doelgroep die interactie met je advertentie heeft getoond, een look-a-like doelgroep aanmaken. Daarnaast zit er ook een algoritme achter dat bijvoorbeeld kijkt naar leeftijd, interesse e.d. Op deze manier kun je dus op een gemakkelijke manier nieuwe mensen bereiken!

Snapchat adverteren met Digital Puppies

Dus, wil je je product of dienst voornamelijk richten op een jongere doelgroep en heb jij content die geschikt is voor dit medium? Dan is Snapchat misschien de missing link in jouw online campagne! Vul het contactformulier in met jouw uitdaging en wij helpen je graag verder.

Online marketeer bezig met strategie creatie

Wil jij groeien door online marketing?

Laten we het samen doen!

Contact