loader image

Facebook adverteren

Adverteren op Facebook, zo werkt het!

In Nederland zijn er 10,4 miljoen mensen die Facebook dagelijks gebruiken. Een hele grote kans dat je doelgroep hier ook gebruik van maakt. Door te adverteren op Facebook kun je een groot en relevant publiek bereiken. Op je tijdlijn van Facebook staan niet alleen maar berichten van jouw vrienden aan de hand van een algoritme. Tussen de organische berichten staan advertenties vermeld, op basis van jouw gedrag en interesses krijg je relevante advertenties te zien. Als bedrijf kun je hier ook op inspelen door je product of dienst via Facebook aan te bieden.

Online marketeers analyseren
Online marketeers aan het overleggen

Aan de slag met Facebook Advertising

In Facebook Business Manager kun je advertenties opmaken. Hierin kun je foto’s, korte video’s of andere content plaatsen die je wilt tonen aan je doelgroep. Facebook heeft een uitgebreid advertentiesysteem. Hierin kun  je vrij gemakkelijk en gedetailleerd je Facebook advertenties aan je doelgroep tonen.

Het eerste wat geregeld dient te worden is de Facebook pixel. Dit is een van de belangrijkste voorwaarden voor het succes van Facebook adverteren. Een Facebook pixel is een stukje code die je overal op je website kunt plaatsen om meer te weten te komen over je doelgroep. In je Facebook advertentie kun je vervolgens de doelgroepen meten, optimaliseren en ontwikkelen. Deze pixel kan geïnstalleerd worden door middel van Google Tag Manager.

Een andere belangrijke functie is de mogelijkheid om vergelijkbare doelgroepen aan te maken.  Een vergelijkbare doelgroep biedt je een manier om nieuwe mensen te bereiken. Zij kunnen bijvoorbeeld interesse hebben in je bedrijf omdat ze vergelijkbaar zijn met je bestaande klanten.

Als je je doelgroep, goede vergelijkbare doelgroepen en content met goede call to action op orde hebt, kun je het doel van de campagne instellen. Zo kun je Facebook laten sturen op verkeer naar je website, sturen op een bepaalde actie (bijvoorbeeld conversie) op de website of enkel op bereik. De derde optie is van toepassing als je zo veel mogelijk mensen wilt bereiken die jouw advertentie te zien krijgen.

De laatste stap is het bepalen van budget- biedopties. Binnen Facebook kun je op verschillende manieren je budget uitgeven. zo kun je kiezen om per click te betalen (CPC), per 1000 vertoningen (CPM) of per conversie (CPA). De keuze van één van deze biedopties is afhankelijk van het doel van de campagne. Als je niet wilt werken met biedopties kun je ook een dagelijks budget aan je advertentie koppelen wat je maximaal per dag uit wilt geven.

Facebook adverteren met Digital Puppies

Op Facebook adverteren biedt dus veel kansen en met een klein budget kun je al gemakkelijk een groot deel van je doelgroep bereiken. Als je natuurlijk weet wat je doet, en daar kunnen we je bij helpen. Vul het contactformulier in met jouw uitdaging en dan nemen wij contact met je op!

Online marketeer bezig met strategie creatie

Wil jij groeien door online marketing?

Laten we het samen doen!

Contact